Adresonderzoek

Algemene informatie

De gemeente kan een adresonderzoek instellen om te controleren of u nog steeds woont op het adres waar u ingeschreven staat. U kunt ook zelf een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. U kunt dit doen als iemand op uw adres staat ingeschreven, maar daar niet woont.

Zelf een adresonderzoek aanvragen:

Een adresonderzoek kan worden aangevraagd door een bewoner, eigenaar, huurder of medebewoner van de woning.

U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente als:

  • Iemand staat ingeschreven op uw adres, maar die persoon woont niet bij u
  • Iemand een briefadres heeft op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken
  • Iemand een briefadres heeft op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.

Als u uitgebreide informatie wilt over de procedure adresonderzoek, neemt u dan contact met ons op. U kunt ons bereiken op 14 0180 of u kunt een e-mail sturen naar adresonderzoek@krimpenaandenijssel.nl.

  • Meenemen


    Nodig voor de aanvraag:

    • Uw geldige identiteitsbewijs.
    • Als u weet om welke persoon het onderzoek gaat, geef dan zoveel mogelijk informatie door (Denk aan de naam, geboortedatum en telefoonnummer en/of e-mailadres van deze persoon)
  • Kosten

    Er zijn geen kosten verbonden aan een adresonderzoek.

  • Levertijd

    De gemiddelde doorlooptijd van een adresonderzoek is drie maanden.